نوشته شده توسط : salamati

ویتامین A و خواص آن

ویتامین A یکی از ویتامین‌های محلول در چربی است که برخلاف ویتامین‌های محلول در آب، میزان اضافی آن به راحتی از بدن دفع نشده و به همین دلیل می‌تواند خطراتی داشته باشد .با این‌حال هنوز در بسیاری از کشورهای فقیر، کمبود ویتامین A یک مشکل سوءتغذیه برای سلامتی افراد محسوب می‌شود. ویتامین A را می‌توان در مواد غذایی گیاهی و جانوری پیدا کرد که در غذاهای جانوری به صورت مستقیم ویتامین A قابل استفاده است؛ اما در غذاهای گیاهی به صورت کاروتنوئید وجود دارد و باید در بدن به ویتامین آ تبدیل شود.

فواید ویتامین A

آکنه، پسوریازیس و سایر بیماری های پوستی

یکی از فواید ویتامین A درمان مشکلات پوستی است. کرم ها و قرص های حاوی رتینوئید محصولات دیگری از ویتامین آ هستند که برای درمان آکنه و پسوریازیس شدید استفاده می شوند. همچنین این محصولات با خاصیت آنتی اکسیدان برای درمان سایر بیماری های پوستی و چروک و پیری پوست مفید است. مصرف این داروها باید تحت نظارت پزشک انجام شود. ایزوترتینوئین (آکوتان) یک داروی خوراکی برای درمان آکنه است که عوارض بسیار شدید و جدی دارد و مصرف آن به زنان باردار یا شیرده توصیه نمی شود.

بیماری های چشمی

یکی از فواید ویتامین A پیشگیری از بیماری چشمی است. مصرف ویتامین آ برای تقویت قوه بینایی بسیار مفید و ضروری است. افرادی که غذاهای حاوی ویتامین آ مصرف می کنند، کمتر دچار تحلیل عضلانی مرتبط با سن (AMD) می شوند. به علاوه افرادی که ویتامین آ را به رژیم غذایی خود اضافه می کنند، کمتر در معرض آب مروارید هستند. اما تاثیر مصرف مکمل های ویتامین آ بخوبی مشخص نشده است. مکمل ویتامین آ می تواند صدمات ناشی از retinitis pigmentosa که یک بیماری ارثی است و موجب شب کوری می شود را کمتر کند. به هرحال دوز بالای این ویتامین موجب مسمومیت می شود.

برنزه کننده سولاریوم و آفتاب با ماندگاری ۴ ماه فورسان روسیه

لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مخصوص صورت و بدن برای برنزه شدن در کوتاه ترین زمان ممکن و ماندگاری ۴ ماه بدون نیاز به تمدید است.

مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن، اسپری برنزه کننده ویتامینه و مرطوب کننده ارگانیک فلورسان با ترکیبات منحصربفرد خود رنگ برنزه ی طلایی تیره و زیبایی روی پوست می گذارد و رنگ برنزه ی طبیعی را ایجاد می نماید.

مواد و ترکیبات ارگانیک و طبیعی و بدون ترکیبات حساسیت زا به کار رفته و آنتی اکسیدان های موجود در این کرم برنزه، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و

از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید. کرم برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان پوست را مرطوب میکند و آن را نرم، لطیف و جوان حفظ می کند و از تأثیرات خشکی، پوسته پوسته شدن و چین و چروک و پیری زودرس پوست جلوگیری می نماید. برنزه کننده فلورسان ساخت کشور روسیه است.

کمبود ویتامین A

خانم‌ها تا پیش از سن ۵۰ سالگی به روزانه ۷۰۰ میکروگرم ویتامین A و آقایان به ۹۰۰ میکروگرم ویتامین A نیاز دارند که این میزان در خانم‌های باردار و شیرده افزایش پیدا می‌کند. با این‌حال کشورهای پیشرفته ویتامین‌های مورد نیاز خود را از مواد غذایی دریافت می‌کنند؛ اما کشورهای فقیر، اغلب با کمبود ویتامین A دست و پنجه نرم کرده و کشورهای در حال توسعه نیز باید برای پیشگیری از کمبود ویتامین A تلاش کنند. با توجه به خواص ویتامین A که پیش از این گفته شد، می‌توانیم چند مورد از عوارض کمبود ویتامین A را متوجه شویم. به‌صورت کلی عوارض کمبود ویتامین A شامل موارد زیر است:

  • شب کوری
  • تاخیر در رشد کودکان
  • خشکی پوست ناشی از هایپرکراتوز فولیکولار
  • افزایش ابتلا به عفونت به‌خصوص عفونت ریه، گلو و شکم
  • بی‌خوابی
  • کوفتگی
  • مشکلات باروری
  • افزایش احتمال سرطان
  • و…

خواص ویتامین A برای پوست و مو ویتامین A یک مولکول خارق‌العاده است که زمانی که به میزان مناسب در بدن وجود داشته باشد، فواید باورنکردنی را برای پوست و مو به ارمغان می‌آورد اما با این حال، گاهی رساندن این ویتامین به بدن به اندازه کافی، دشوار می‌شود. سبک زندگی مدرن ما و کمبود قرار گرفتن در معرض نور خورشید و سایر عوامل محیطی، سطح این ویتامین را به آهستگی در طی روز کاهش می‌دهد و همین کاهش ناخواسته، یکی از دلایل اصلی ظاهر ناسالم پوست و مو است. البته انواع مختلفی از مکمل‌های این ویتامین برای کسانی که بدنشان در جذب این ماده مغذی مشکل دارد، در دسترس است اما بهتر است کمبود این ویتامین، تا حد امکان از طریق غذا تامین شود. زیرا استفاده از مکمل‌ها می‌تواند کمبودهای احتمالی سایر مواد مغذی را بپوشاند و منجر به مشکلات سلامتی شود. برخی از فواید ویتامین A عبارتند از:

ژل لاغری فوری بدن هات چیلی

کاهش وزن و لاغری موضعی و همچنین درمان فوری سلولیت با کرم ضد سلولیت هات چیلی به راحتی امکان پذیر است.

کاهش سایز فوری و موضعی و چربی سوزیبا قدرت بسیار بالا تنها با یک دوره مصرف با کرم لاغری هات چیلی برای بدن صورت میگیرد.

ژل لاغری فوری بدن و شکم و پهلو هات چیلی ساخت کشور تایوان است. فرم دهی به بدن و لاغری شکم و پهلو و تمامی اندام بدن به صورت موضعی با ژل لاغری شکم و پهلو هات چیلی با اثردهی بالا بدون نیاز به وزش و رژیم سخت میسر است.

این کرم لاغری فوری دارای اثردهی فوق العاده فوری و چربی سوزی سریع و فوری می باشد. ژل لاغری فوری هات چیلی مخصوص خانم ها و آقایان بدون محدودیت است.
 ژل لاغری هات چیلی نیاز به ورزش نداشته و به تنهایی اثر گذار است البته می توان این ژل را برای اثربخشی بیشتر ورزش و رژیم لاغری به عنوان یک مکمل اثربخش مصرف کرد.

 

1- سلامت چشم‌ها از خواص ویتامین A ویتامین آ نقش بسیار مهمی در سلامت چشم‌ها ایفا می‌کند، چون در واقع خودش بخشی از ساختار چشم است. این ویتامین بخشی از رودوپسین (پروتئینی در چشم که نور را جذب می‌کند) است. همچنین برای سلول‌های غشای قرنیه مورد نیاز است. یکی از نشانه‌های اولیه کمبود این ویتامین، ضعف بینایی در شب یا تاریکی است چون چشم به اندازه کافی ویتامین A برای رودوپسین ندارد. خواص ویتامین A به چشم کمک می‌کند تا نور را جذب کند. کمبود شدید آن می‌تواند منجر به کوری شود. با این حال به خاطر بسپارید ویتامین A نمی‌تواند منجر به بهبود بینایی شود. مصرف مقدار زیاد آن به این معنا نیست که دیگر نیازی به استفاده از عینک یا لنز خود ندارید. 2- رشد سلولی از خواص ویتامین A ویتامین A برای رشد سلول‌ها، رشد جنینی و تشکیل اندام‌ها ضروری است. برای خانم‌های باردار، نوزادان و کودکان دریافت مقدار کافی ویتامین A بسیار مهم است. البته خانم‌های باردار باید مواظب مصرف بیش از حد این ویتامین باشند چون می‌تواند موجب افزایش خطر نقائص جنینی هنگام بارداری شود. هر زمان خواستید از مکمل‌های ویتامین A استفاده کنید قبل از آن با پزشک خود صحبت کنید. 3- محافظت آنتی اکسیدانی از خواص ویتامین A ویتامین A ،C و E آنتی اکسیدان محسوب می‌شوند. این یعنی ویتامین A می‌تواند سلول‌های بدن را در برابر آسیب سرطان‌زاها، مواد سمی و آسیب اکسیداتیو محافظت کند. تحقیقات نشان داده ویتامین A می‌تواند با سلول‌های سرطانی مقابله کند. با اینکه این تحقیقات نقش ضدسرطان بودن ویتامین A را ثابت می‌کنند، اما تحقیقات دیگری نیز انجام شده که می‌گوید مصرف بیش از حد ویتامین A نمی‌تواند موجب کاهش خطر سرطان شود. برخی تحقیقات نیز نشان داده‌اند که مصرف بالای میوه و سبزیجات که منبع کارتنوئیدها هستند با کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه در ارتباط است. با این حال تحقیقات میان مصرف مکمل‌های ویتامین A و کاهش خطر ابتلا به سرطان، رابطه‌ای پیدا نکرده‌اند.

 





:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: